Velkommen til Skanderborg Park
Vi er et 4-stjernet superior hotel med mange års erfaring i at afholde møder, konferencer, selskaber og events. Vi er placeret på toppen af Skanderborg med udsigt til smukke grønne omgivelser – og vi lægger stor vægt på, at et besøg hos os altid er eksklusivt og veltilrettelagt med forplejning i særklasse.
Til hverdag og fest
Hold jeres næste møde eller konference hos os – så sørger vi for alt det praktiske, så I kan fokusere på det faglige.
Selskaber og fester
Der er mange anledninger til at holde en fest. Lad os i samarbejde planlægge jeres næste store fest.
Hotel og overnatning
Leder du efter et skønt og roligt sted at overnatte i Skanderborg? Prøv et af vores 73 lyse, moderne værelser.
Kontakt os
Vi er altid klar til at tage en snak, hjælpe og rådgive. Nedenfor er et udvalg af vores dygtige team, så du kan finde den rigtige.

Pernille Bille Tvedt
Adm. direktør
pbt@skanderborgpark.dk
Tlf: 89 93 33 50

Emil Kehlet
Restaurantchef
eke@skanderborgpark.dk
Tlf: 89 93 33 22

Asmus Deleuran
Køkkenchef
ade@skanderborgpark.dk
Tlf: 26 83 80 05

Jesper Ottosen
Souschef i køkkenet
jot@skanderborgpark.dk

Helena Biehl
Konference- og receptionschef
hbi@skanderborgpark.dk
Tlf: 89 93 33 09

Anni Søndergaard
Souschef og konferencekoordinator
aso@skanderborgpark.dk
Tlf: 89 93 33 14

Janni Vestergaard
Selskabskoordinator
selskab@skanderborgpark.dk
Tlf: 89 93 33 10

Lina Søgaard Nielsen
Kommunikation og markedsføring
lsn@skanderborgpark.dk
Tlf: 89 93 33 25
Kontakt receptionen
Vores certificeringer
Vi er stolte af vores certificeringer, som hver især understøtter vores mission om at skabe de allerbedste rammer for vores gæster. Vi stræber efter at give dig den ekstra gode oplevelse – uanset om du er her til et møde, en fest eller en overnatning. Hver dag, året rundt. Velkommen til Skanderborg Park!







Sådan arbejder vi med bæredygtighed
På Skanderborg Park har vi fokus på bæredygtighed – herunder både økologi, klima og vores CO2-aftryk. Vi er et Green Key certificeret hotel. Green Key er et miljømærke fra Horesta, der stiller krav til 13 indsats-områder – herunder affald, energi og vand.
Nedenfor kan du se, hvordan vi arbejder med bæredygtighed i praksis og hvilke konkrete tiltag, vi arbejder med.
Fokus på økologi
Siden 2022 har vi haft det Økologiske Spisemærke i bronze. Det betyder, at 30-60% af vores indkøbte råvarer til køkkenet og bageriet samt drikkevarer til restauranten og baren er økologiske.
Minimere madspild
Vi gør en stor indsats for at minimere spild af mad. Det gør vi bl.a. ved så vidt muligt at have portionsanrettede frokostserveringerne. Aftenserveringerne er som udgangspunkt én servering med mulighed for at vælge andenservering.
Madspildet måles for alle døgnets måltider, så vi har data for forventet forbrug for forskellige gæstekategorier.
Målingerne indebærer, at vi reducerer madspildet til et minimum. Det uundgåelige madspild går i madkværnen og bliver omdannet til biobrændsel.
Vi har siden 2019 haft REFOOD-mærket, som er en certificering af virksomheder, der gør en indsats mod madspil.
Solceller på taget
Vi drager nytte af strøm fra egne solcellepaneler. Den grønne strøm udgør mere end 1/3 af strømmen i sommermånederne og 21% af strømmen på årsbasis.
Kødfrie retter i restauranten
Tirsdag og torsdag serverer vi ikke kød i vores varme retter til frokost, men byder i stedet på et varieret og spændende udvalg af vegetariske retter. Til middag kan gæsten tilvælge vegetarretter.
Fokus på kvalitet og dyrevelfærd
Vi har fokus på kvalitet og dyrevelfærd, og derfor har vores gæster hver dag mulighed for at nyde godt af kød fra velfærdsgrise. Grisene lever i det fri og uden stalde med min. 40 m2 at boltre sig på pr. gris. De lever på marker med mudderhuller og rummelige hytter med varme og tørre halmsenge.
Grisene kommer fra Kæragergård ved Vejle og udsættes for minimal transport. Det mindsker stressniveauet, øger dyrevelfærden og fremmer kødkvaliteten. Alt det kan smages – især vores lækre bacon på morgenbordet.
Energi, varme og vand
Vi regulerer varmen i mødelokaler og på værelser hver dag efter behov.
Vi har lysfølere i en række fælleslokaler, og på hotelværelserne skal gæsten aktivere lyset ved ankomst.
På alle offentlige toiletter har vi automatiske vandhaner, og vi har vandbesparende installationer på alle værelser.
Reduceret vask af tekstiler
I restauranten har vi udskiftet vores borde, så vi kan dække uden duge – både til hverdag og fest.
Hotelgæster med flere sammenhængende overnatninger kan fravælge rengøring af deres værelser og udskiftning af håndklæder.
Affaldsortering - ude og inde
Vi sorterer vores affald i 10 fraktioner og hertil kommer madaffald, som går til biobrændsel.
Hotelgæsten bliver både ved ankomst, i konferencelokaler og på værelserne motiveret til at affaldssortere.
Affaldssorteringen har betydet, at vi har reduceret vores restaffald med 38%.
Ladestandere til elbiler
Flere og flere ankommer i elbil og under deres ophold har de mulighed for at oplade deres biler på en af vores 12 ladestandere på matriklen
Finanssektorens Uddannelsescenter
Skanderborg Park er ejet af Finanssektorens Uddannelsescenter (FU), som har til huse side om side med os. Vi driver hver vores forretning og har stor gensidig glæde af hinanden.
FU er udviklings- og læringspartner for finanssektoren, og vi har historisk rod i 1969, hvor hotellet primært fungerede som internathotel for bankelever på skolebænken. I 2012 blev Skanderborg Park udskilt som et selvstændigt datterselskab med henblik på at åbne faciliteterne op for andre virksomheder og private gæster.
Vi deler – heldigvis – stadig matrikel med FU, som er vores største kunde.
